Finance

Professioneel ontwikkelen dankzij Verhoeve

Met een hbo-diploma Bedrijfseconomie en een aardige rugzak vol werkervaring kwam Vera Sloot een jaar geleden binnen bij Verhoeve. De veelzijdigheid in de opdrachten, de mogelijkheden voor toekomstige opdrachten en de mogelijkheid tot het volgen van een master in combinatie met de betrokkenheid bij Verhoeve zorgen ervoor dat Vera het enorm naar haar zin heeft als consultant bij Verhoeve. Inmiddels is ze begonnen aan haar vierde opdracht.

Mijn eerste werkervaring

‘Voordat ik bij Verhoeve kwam werken, heb ik werkervaring opgedaan bij verschillende organisaties. Nadat ik was afgestudeerd van de studie hbo Bedrijfseconomie in Nijmegen ben ik als financieel administratief medewerker begonnen bij een boekhoudkantoor in Amsterdam. Dit was een hele leerzame eerste baan. Vervolgens heb ik de stap gemaakt naar de functie van Assistent Financial Controller bij een hotelketen in Amsterdam. Daar ben ik anderhalf jaar werkzaam geweest.

Na twee jaar in Amsterdam te hebben gewoond, ben ik weer terug verhuisd naar Nijmegen. Daar heb ik een nieuwe baan gevonden via een detacheringsbureau. Vlak na mijn aanstelling brak de coronapandemie uit. Door het continu thuiswerken miste ik collega’s om me heen en verloor ik de connectie met de organisatie. Ik merkte dat ik minder energie uit mijn werk haalde. Daarom ben ik begonnen als Teamlead Shared Services Center bij een bouwbedrijf. Hier gaf ik leiding aan een team van twaalf mensen. Als jong persoon kwam ik terecht in een vakvolwassen team. Dit bracht veel uitdagingen met zich mee. Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat leiding geven (nog) niet iets is voor mij, waardoor ik destijds binnen hetzelfde bouwbedrijf ben overgestapt naar de functie van Financial Controller.’ 

Werken bij Verhoeve

‘Door mijn reeds opgedane werkervaring wist ik dat ik meer wilde doen dan Financial Control. Ik wilde meer gaan doen met procesoptimalisaties en ICT. Uiteindelijk wilde ik mijzelf ontwikkelen in de richting van Business Control. Om mijn kennis te verbreden en een extra verdieping op de inhoud aan te leggen, wilde ik graag een premaster in controlling doen. Met dit plan in gedachten nam ik contact op met Verhoeve. Omdat een aantal oud-studiegenoten van de hbo Bedrijfseconomie direct bij Verhoeve gingen werken, was ik al bekend met deze organisatie. Van die oud-studiegenoten heb ik goede verhalen gehoord over Verhoeve. Naast leuke opdrachten en opdrachtgevers, waren zij ook enthousiast over Verhoeve als organisatie en de aandacht en focus die Verhoeve heeft voor consultants.  

Inmiddels ben ik een jaar werkzaam bij Verhoeve en dit bevalt nog steeds. Ondanks dat ik ten tijde van de coronapandemie bij Verhoeve ben begonnen, heb ik vanaf dag één al het gevoel gehad dat ik erbij hoor. Mijn Talent Manager is namelijk erg betrokken. De geplande activiteiten door Verhoeve vind ik erg leuk, omdat je dan je Verhoeve-collega’s regelmatig terugziet en leert kennen. Zo kan je samen nadenken over interessante onderwerpen die relevant kunnen zijn voor je opdracht. Door de borrels, feesten, kennis- en lunchsessies voel ik me meer betrokken bij Verhoeve. 

Ik ben nu al met mijn vierde opdracht bezig en heb momenteel mijn eerste jaar van de premaster in controlling achter de rug.'

Drie korte opdrachten in één jaar 

‘Projectmatig werken past goed bij mij. Ik heb in het eerste jaar bij Verhoeve drie korte opdrachten gehad, waarbij elke opdracht ongeveer drie tot vier maanden in beslag nam. Ik vond het leuk om in korte tijd zoveel bedrijven te zien, maar soms was dat een uitdaging door de combinatie met de studie. Desalniettemin heb ik het eerste jaar als een erg leuke uitdaging ervaren. Voor mijn eerste opdracht van drie maanden was ik onderdeel van het migratieprojectteam bij Royal HaskoningDHV. In dit team heb ik bijgedragen aan de implementatie van een financieel systeem bij een entiteit van Royal HaskoningDHV. Mijn tweede opdracht was bij Jumbo op het hoofdkantoor in Veghel gedurende vier maanden. Hier heb ik een specifieke opdracht uitgevoerd waarbij ik onderzoek heb gedaan naar de voorraadadministratie van de nieuwe Jumbo-winkels in België. Deze opdracht heb ik afgerond met een adviesrapport voor Jumbo. Voor mijn derde opdracht zat ik vier maanden bij de Hogeschool Windesheim in Zwolle. Hier vervulde ik tijdelijk de functie van Financial Controller.’ 

De stap richting Business Control 

‘Inmiddels ben ik begonnen aan mijn vierde opdracht voor een periode van acht maanden als project controller bij Royal HaskoningDHV. Ik ben erg blij met deze opdracht. Het is een combinatierol van Project Control en Business Control in één functie, waarbij ik de werkzaamheden inzake project- en business control overneem van drie werknemers bij Royal HaskoningDHV. Ik ben vooral bezig met het financieel monitoren van de projecten en het signaleren van risico’s. Het vraagt meer vooruitkijken en anders denken dan bij mijn vorige rol als Financial Controller, waar ik vooral achteraf terugkeek op cijfers. Ik ben nu meer betrokken bij de bedrijfsvoering dan in mijn vorige rollen. Een erg leuke, zelfstandige, maar vooral proactieve rol. Ook vind ik het fijn dat het deze keer een iets langere opdracht is.

In januari wacht de volgende uitdaging, want dan ga ik beginnen aan de master Controlling aan Nyenrode Business University. Deze opleiding wordt gefaciliteerd voor Verhoeve. Ik heb er erg veel zin in!'

Wil jij net als Vera voor verschillende opdrachtgevers werken en jezelf ontwikkelen tot expert? Ga dan voor een carrière bij Verhoeve. Onze vacatures bekijk je hier.

Nieuws & ervaringen van traineeships

De zorgadministratie werd voorheen vaak uitgevoerd door medewerkers die, na jarenlang in de zorg te hebben gewerkt, de overstap maakten naar een bureaufunctie. Maar dat is enorm aan het veranderen. Tegenwoordig kiezen mensen voor het vak zorgadministratie en komt er veel specifieke kennis en expertise bij kijken. Met Zero Admin als stip op de horizon groeit en ontwikkelt het vak van zorgadministrateur in een razendsnel tempo. 
Vanuit de Quoratio Groep zien we gemeenten regelmatig worstelen met de vraag naar jeugdzorg en de aanwezige bureaucratie. Er moet meer gedaan worden in minder tijd en veelal is er nog geen sprake van een vertrouwensrelatie met de gemeenten. Onze trainees en consultants worden regelmatig ingezet om registraties te corrigeren, achterstanden op toewijzingen weg te werken en in algemene zin de administratie te ontlasten. Dat kunnen collega’s vanuit onze business unit Sociaal Domein & Uitkeringen (Quoratio) zijn, of vanuit de unit Healthcare (Zorgon). En in sommige gevallen werken ze zelfs samen.
 Je bent net afgestudeerd van het mbo, hbo of wo en klaar om het werkveld in te gaan. Of misschien ben je wel gestopt met je opleiding, maar wil je graag ergens aan de slag om te werken en te leren. Wat doe je dan? Misschien is de term ‘traineeship’ in je zoektocht weleens gevallen. Maar hoe weet je of je het juiste traineeship gevonden hebt? En waar moet je op letten bij zo’n traineeship? Wat zijn de eisen? Is dat niet gewoon hetzelfde als een internship? In dit blog geven we antwoord op al je vragen! 

De Quoratio Groep heeft twee jaar op rij een FD Gazellen-award gewonnen in de categorie grote bedrijven.

Login

Wij gebruiken cookies om jouw gebruikservaring te optimaliseren, zonder daarbij persoonsgegevens te verwerken