Finance

Hoe consultant Hilbert zich binnen Stichting Timon steeds verder wist te ontwikkelen

Direct na het afronden van zijn Finance & Control-opleiding, tweeënhalf jaar geleden, is Hilbert Oskam bij Verhoeve gestart. Een grote uitdaging, want door de komst van Covid-19 in Nederland liep het aantal beschikbare opdrachten voor starters sterk terug. Tot een bericht van Stichting Timon kwam. Door uitval op de afdeling crediteuren zochten zij interim ondersteuning vanaf juni. Een mooie eerste opdracht voor Hilbert!

Zijn eerste praktijkervaring bestond uit het boeken van facturen, het verwerken van betalingen, het klaarzetten van betalingen en bankverwerking. Na verloop van tijd werden zijn werkzaamheden uitgebreid met het debiteurenbeheer (de zorgfacturatie).

Verlenging? 

De samenwerking tussen Hilbert en Stichting Timon (een organisatie die helpt bij problemen met opvoeden en opgroeien) verliep goed. Hij kreeg veel vrijheid en vertrouwen om zijn werk uit te voeren. Over het verzoek om de samenwerking een half jaar te verlengen hoefde Hilbert daarom niet lang na te denken. Hij ging ervoor! Ook met het oog op de toekomst: hij kreeg het vooruitzicht van extra taken en verantwoordelijkheden, oftewel een verdieping in de cijfers en de verwerking hiervan. Zo breidde hij zijn takenpakket gedurende zijn tijd bij Stichting Timon langzaam uit met werkzaamheden zoals het voorbereidende werk voor de maandafsluiting, verscheidene controles en het klaarzetten van cijfers voor rapportages.

In de zomer van 2021 startte Stichting Timon met de voorbereiding op de overstap van Accountview naar AFAS. Voor deze implementatie moest een finance collega worden vrijgespeeld.  

Hilbert nam de afgelopen maanden al steeds meer werk uit handen van de senior administrateur, de aangewezen persoon voor deze implementatie. Om hem volledig vrij te spelen liet Hilbert de crediteurenadministratie en de zorgfacturatie los en nam alle werkzaamheden van de senior administrateur over. Na een inwerkperiode van 3 maanden werd Hilbert verantwoordelijk voor de maandafsluiting, alle rapportages, grootboekbeheer en de exploitatieanalyses. Een mooie stap die hij graag wilde zetten binnen de organisatie. Bovendien was het een functie met veel ruimte om te leren, dus alle reden of nog een jaar te verlengen bij Stichting Timon!

Ruimte en ontwikkeling 

Ondanks dat Hilbert op interim-basis bij Stichting Timon werkte, had de organisatie veel aandacht voor zijn ambities en ontwikkeling. Hij heeft inhoudelijke stappen kunnen maken met dank aan zijn begeleiding. Daarnaast heeft hij langs de zijlijn veel meegekregen van de AFAS-implementatie van afgelopen jaar, mocht hij meedenken over de inrichting van het systeem, en heeft hij een bijdrage kunnen leveren in de testfase.

Door de vele kansen binnen de organisatie is Hilbert langer gebleven dan verwacht. Al die tijd heeft Stichting Timon actief meegedacht in de wensen van Hilbert. Dit heeft hem een stevige financiële basis opgeleverd, onder andere door de complexiteit van de zorg.  

Nu zijn opdracht definitief gestopt is kijkt hij terug op een mooie, leerzame tijd bij een fijne organisatie.  Met deze bak aan ervaring, kennis en kunde is Hilbert klaar voor zijn volgende opdracht bij een nieuwe organisatie! 

Nieuws & ervaringen van traineeships

Krijgen urgente cliënten altijd voorrang op cliënten die al 4 jaar op de wachtlijst staan? Zomaar een vraag waar je als zorgbemiddelaar mee te maken krijgt. Bij Zorgon vinden we dat zorgbemiddeling echt een vak is. Daarom starten we binnenkort met een één-jarig traineeship over zorgbemiddeling. Wil jij graag een cliënt met een zorgvraag op het juiste moment zorg bieden? Ontdek of het Traineeship Zorgbemiddeling bij jou past. 
Veel uitzendkrachten, geen grip op de personeelskosten, vertroebeling van de rollen en een onderlinge cultuur van naar elkaar wijzen. Een mooie uitdaging voor ons binnen een van de verpleeghuizen van een Nederlandse VVT-organisatie. Het doel? Iedereen, van teamleider tot planner, de tools bieden om hun eigenaarschap te herpakken. En dat lukte!
De zorgadministratie werd voorheen vaak uitgevoerd door medewerkers die, na jarenlang in de zorg te hebben gewerkt, de overstap maakten naar een bureaufunctie. Maar dat is enorm aan het veranderen. Tegenwoordig kiezen mensen voor het vak zorgadministratie en komt er veel specifieke kennis en expertise bij kijken. Met Zero Admin als stip op de horizon groeit en ontwikkelt het vak van zorgadministrateur in een razendsnel tempo. 

De Quoratio Groep heeft twee jaar op rij een FD Gazellen-award gewonnen in de categorie grote bedrijven.

Login

Wij gebruiken cookies om jouw gebruikservaring te optimaliseren, zonder daarbij persoonsgegevens te verwerken