Finance

Een week uit het leven van Michiel Nijstad

Dat is het leuke aan detachering; bij iedere opdracht en functie zijn verschillende vaardigheden belangrijk om te ontplooien, waardoor je in een relatief korte tijd grote stappen kan maken in je ontwikkeling!

Maandag! Het weekend is weer voorbij en we pakken de draad weer op. Mijn huidige opdracht is als Financieel Administratief Medewerker bij een woningcorporatie in Meppel. Ik ben hier begonnen ter vervanging van een medewerker op de crediteurenadministratie, maar inmiddels ondersteun ik ook bij taken op grootboekniveau. Ook als interim medewerker word ik behandeld als een volledig lid van de afdeling Financieel Beheer, waar we het erg gezellig hebben en voor elkaar klaarstaan.

Dinsdag, op bezoek bij het hoofdkantoor van de Quoratio Groep in Bunnik. Ik heb een meeting met mijn People Manager en daarna een training. Met mijn Peoplemanager spreek ik bijvoorbeeld over mijn persoonlijke ontwikkeling, hoe ik de opdracht ervaar, en waar ik naartoe wil werken op de lange termijn.

Trainingen over verschillende onderwerpen (persoonlijke ontwikkeling, vakinhoudelijk) hebben we gemiddeld om de drie weken. Het is even rijden vanuit Groningen, maar ik vind het altijd leuk om mijn mede-trainees en de backoffice collega's te spreken. 

 

Woensdag, breek de week! Bij mijn opdracht is woensdag de dag dat de meeste medewerkers thuis werken. Deze optie heb ik ook, maar ik vind het fijn om op kantoor te zijn. Zo kan ik makkelijker schakelen met de collega’s die nog wel aanwezig zijn. Woensdag besteed ik vaak aan nevenactiviteiten, zoals het maken van analyses of procesverbeteringen.

Bijvoorbeeld, voor het Finance & Control traineeship hebben we een LEAN opleiding voor de LEAN Orange Belt. Hiervoor moeten we een praktijkopdracht uitvoeren. Voor mijn opdracht heb ik een procesverbetering rondom het betalingsproces uitgevoerd, en hier hebben zowel mijn opdrachtgever als ik veel aan gehad.  



Donderdag, payday! Iedere donderdag voer ik de betaalrun voor crediteuren uit bij mijn opdracht. Hierbij moet ik controles uitvoeren rondom de betalingstermijn, uitsplitsingen, en correcte rekeningnummers. Vervolgens schakel ik met onze Financieel Beheerders over het doorzetten van de betaalrun naar de bank. Daarna ga ik weer door met andere taken, zoals het verwerken van facturen, creditnota’s, en aanmaningen. 

Vrijdag, de week is alweer bijna om! Op vrijdag werk op een flexkantoor samen met Verhoeve collega’s uit Groningen. We zijn een hechte groep van trainee, medior en senior consultants die graag met elkaar een Vrijdagmiddagborrel doen. Verder rond ik op vrijdag mijn lopende taken van de week af, en organiseer ik in Outlook mijn planning voor de aankomende week. Bij deze opdracht is het belangrijk dat ik mijn reguliere verplichtingen in de crediteurenadministratie balanceer met nevenactiviteiten rondom procesverbetering.

Dat is het leuke aan detachering; bij iedere opdracht en functie zijn verschillende vaardigheden belangrijk om te ontplooien, waardoor je in een relatief korte tijd grote stappen kan maken in je ontwikkeling!
 

Ook aan de slag als Finance & Control trainee? Klik hier voor meer informatie en om te solliciteren!

 

Nieuws & ervaringen van traineeships

25 april 2023 - Een traineeship biedt veel mogelijkheden als kickstart van jouw carrière. Het allerfijnst aan een traineeship is dat het niet uitmaakt waar je vandaan komt of wat je achtergrond is, of je nou net uit de schoolbanken komt of al enige werkervaring hebt.
Krijgen urgente cliënten altijd voorrang op cliënten die al 4 jaar op de wachtlijst staan? Zomaar een vraag waar je als zorgbemiddelaar mee te maken krijgt. Bij Zorgon vinden we dat zorgbemiddeling echt een vak is. Daarom starten we binnenkort met een één-jarig traineeship over zorgbemiddeling. Wil jij graag een cliënt met een zorgvraag op het juiste moment zorg bieden? Ontdek of het Traineeship Zorgbemiddeling bij jou past. 
Veel uitzendkrachten, geen grip op de personeelskosten, vertroebeling van de rollen en een onderlinge cultuur van naar elkaar wijzen. Een mooie uitdaging voor ons binnen een van de verpleeghuizen van een Nederlandse VVT-organisatie. Het doel? Iedereen, van teamleider tot planner, de tools bieden om hun eigenaarschap te herpakken. En dat lukte!

FITZ heeft in totaal 4 jaar de FD Gazellen-award gewonnen in de categorie grote bedrijven.

Login